wtorek, 18 lutego 2014

Czy przyjaźń istnieje?

     Cześć!
     Wczorajszy post dotyczył różnych grup klasowych. Dzisiaj chciałabym napisać o prawdziwej przyjaźni i czy ona w ogóle istnieje.
     Moim zdaniem prawdziwa przyjaźń istnieje, ale znaleźć najlepszą przyjaciółkę lub przyjaciela jest trudno. Niektórzy nawet się nie nadają na taką osobę. Mówię o tych, którzy nie potrafią powstrzymać się od powiedzenia komuś tajemnicy danej tylko im. Te osoby udają twojego przyjaciela, a kiedy się z tobą pokłócą, aż ich korci, żeby powiedzieć wszystkie twoje sekrety. Nie jedna osoba po takiej kłótni żałuje, że zadawała się z tak wredną osobą. Z drugiej strony "osoba pokrzywdzona" (czyli ta, której sekret został wydany) też może być " złym materiałem" na przyjaciela. Wystarczy, że się zemści rozpowiadając plotki o drugiej osobie. Właśnie dlatego trzeba zawsze uważać z wyjawianiem tajemnic osobom fałszywym. Jeśli wiemy, że osoba, z którą chcemy się zaprzyjaźnić wcześniej wypowiedziała tajemnice lub rozpowiedziała plotki o byłej koleżance znaczy, że  kiedy się z nią pokłócimy nam zrobi to samo.
     Są jednak przyjaciele zaufani, tacy prawdziwi, którym nie boimy się powiedzieć sekretu. Wiemy, ze ta osoba na pewno nikomu nie powie, nawet w razie nieprzewidzianej kłótni, nawet kiedy będziecie się nienawidzić. Minusem jest to, ze takich osób jest mało, przynajmniej ja tak sądzę.
     Według mnie przyjaciel:

  • nie powinien obrażać się o błahe rzeczy,
  • powinien dotrzymywać obietnic,
  • nie powinien, w razie kłótni, rozpowiadać tajemnic,
  • powinien nas wspierać w trudnych chwilach,
  • nie powinien obrażać i wyzywać 
     To jest tylko pięć z wielu zastrzeżeń co do przyjaciela. Przyjaciel powinien po prostu być obok, kiedy czujemy się źle i nie zostawiać nas na lodzie.
     Oczywiście wiem, że możecie się ze mną nie zgadzać. Ja nie mówię jednak, że jeśli ktoś, kto nie nadaje się na przyjaciela nie może być naszym kolegą/ koleżanką. Zawsze jest wiele możliwości i rozwiązań z każdej sytuacji.
     A teraz znów pytanie: Czy ja mam prawdziwego przyjaciela, czy fałszywego? Czy ja jestem dobrym przyjacielem/przyjaciółką? Czy mogę się jeszcze zmienić?
          Piszcie co o tym sądzicie :D

3 komentarze:

  1. bardzo ciekawe, ja mam taką przyjaciółke ole którą kocham całym sercem!
    http://papieroplastyczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam tylko jedną przyjaciółkę która niestety mieszka w innym mieście i żadko się widujemy choć staramy się jak najczęściej :***

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam jedną prawdziwa przyjaciółkę, z która znam się prawie od 10 lat. Obie uznajemy zasadę, że nie ważna ilość, a jakość ;D. Podobają mi się twoje posty są filozoficzne i bardzo prawdziwe. Widzę, że nie boisz się powiedzieć, czy jak w tym przypadku napisać prawdy o świecie i ludziach. ;3

    OdpowiedzUsuń